Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Referat podatków, opłat i działalności gospodarczej

Drukuj

Kierownik referatu:
mgr Małgorzata Krawiec

Pok. nr 5
Telefon: (014) 680 77 26 - Księgowość Podatkowa
Telefon: (014) 680 77 27 - Wymiar Podatku
Telefon: (014) 680 77 64 - Działalność gospodarcza



Do zadań Referatu Podatków, Opłat i Działalności Gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
  1. prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
  2. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
  3. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
  4. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
  5. prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
  6. przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
  7. przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i płat,
  8. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
  9. wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  10. określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu zbiorowego oraz za przewozy taksówkami a także określanie stref cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi,
  11. ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
  12. nadzór targami i targowiskami.