Do zadań Referatu Inwestycji, Zamówień Publicznych i Planowania Przestrzennego należy prowadzenie spraw z zakresu:
- Inwestycji a w szczególności:
- przygotowywanie warunków technicznych do zamawiania dokumentacji projektowych do planowanych inwestycji,
- kierowanie do opiniowania i uzgodnienia projektów inwestycyjnych i remontowych,
- prowadzenie inwestycji gminnych w zakresie infrastruktury oraz budownictwa komunalnego, szkolnego i remontów,
- ewidencja inwestycji, sporządzanie raportów z przebiegu realizacji inwestycji,
- kosztorysowanie robót budowlanych, nadzór inwestycyjny
- zaopatrzenie materiałowe inwestycji
- prowadzenie odbiorów inwestycji i sporządzanie protokołów odbioru,
- kontrolowanie przestrzegania normatywów technicznych projektów inwestycyjnych,
- sporządzanie protokołów odbiorów obiektów i rozliczenia inwestycji,
- przygotowywanie dokumentacji budowy, modernizacji, dróg i obiektów mostowych,
- współdziałanie z Miejskim Zakładem Komunalnym w zakresie inwestycji drogowych
- współdziałanie z Miejskim Zakładem Wodociągów i Kanalizacji w zakresie inwestycji wodociągowych i kanalizacyjnych,
- regulacja stanu prawnego dróg gminnych i lokalnych, wydzielanie gruntów pod drogi gminne,
- określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne i wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego,
- zlecanie opracowywania programów gospodarczych, oraz prac studialnych i prognostycznych,
- analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich.
- Zamówień publicznych a w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem zamówień publicznych:
- prowadzenie rejestru zamówień oraz dokumentacji czynności związanych z
- postępowaniem o zamówienia publiczne,
- organizowanie i uczestniczenie w postępowaniu przetargowym,
- udzielanie zamówień publicznych
- zawieranie umów
- opracowywanie wniosków o dotacje i pożyczki - rozliczanie pozyskanych środków
- Planowania przestrzennego a w szczególności:
- związanych z prowadzeniem polityki przestrzennej Gminy
- przygotowywaniem materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
- przystąpieniem do sporządzenia i aktualizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej "studium"
- przystąpieniem do sporządzenia i aktualizacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej "planem miejscowym" oraz ze sporządzeniem projektów tych dokumentów,
- opiniowaniem i uzgadnianiem projektu studium i projektu planu miejscowego,
- uchwaleniem studium i planu miejscowego oraz dokonywaniem ich zmian,
- dokonywaniem analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenianiem postępu w opracowywaniu planów miejscowych i opracowaniem wieloletnich programów ich sporządzania,
- roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planu miejscowego w tym w przypadku zbywania nieruchomości, której wartość wzrosła w związku z ustaleniem lub zmianą planu miejscowego, oraz wysokość odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości,
- opiniowaniem zgodności podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego,
- wydawaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym oraz o znaczeniu krajowym i wojewódzkim w uzgodnieniu
- z marszałkiem województwa oraz stwierdzeniem ich wygaśnięcia,
- wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy oraz stwierdzeniem ich wygaśnięcia,
- wydawanie wypisów i wyrysów ze studium oraz z planu miejscowego,
- prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, gromadzenie materiałów z nimi związanych oraz przechowywanie ich oryginałów,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy
- prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości i podziałów nieruchomości, wymiana, scalanie i podział nieruchomości, analiza i przygotowywanie postępowań i uchwał oraz wniosków do Sądu w sprawie scalania,
- regulacja stanu prawnego dróg gminnych i lokalnych, wydzielanie gruntów pod drogi gminne,
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracją nieruchomości,
- współpraca z jednostkami Starostwa Powiatowego w celu wymiany i udostępniania danych z ewidencji gruntów i budynków, zasobu geodezyjno- kartograficznego,
- tworzenie systemu informacji terenowej (SIT), współdziałanie z innymi jednostkami w zarządzaniu kryzysowym przez udostępnianie danych
|