Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Referat Inwestycji, Zamówień Publicznych i Planowania Przestrzennego

Drukuj

Kierownik referatu
: mgr inż. Krzysztof Chmielek

Pok. nr 7
Telefon: 680 77 22 - Planowanie przestrzenne
Telefon: 680 77 24, 680 77 41 - Inwestycje




Do zadań Referatu Inwestycji, Zamówień Publicznych i Planowania Przestrzennego należy prowadzenie spraw z zakresu:
  1. Inwestycji a w szczególności:
    1. przygotowywanie warunków technicznych do zamawiania dokumentacji projektowych do planowanych inwestycji,
    2. kierowanie do opiniowania i uzgodnienia projektów inwestycyjnych i remontowych,
    3. prowadzenie inwestycji gminnych w zakresie infrastruktury oraz budownictwa komunalnego, szkolnego i remontów,
    4. ewidencja inwestycji, sporządzanie raportów z przebiegu realizacji inwestycji,
    5. kosztorysowanie robót budowlanych, nadzór inwestycyjny
    6. zaopatrzenie materiałowe inwestycji
    7. prowadzenie odbiorów inwestycji i sporządzanie protokołów odbioru,
    8. kontrolowanie przestrzegania normatywów technicznych projektów inwestycyjnych,
    9. sporządzanie protokołów odbiorów obiektów i rozliczenia inwestycji,
    10. przygotowywanie dokumentacji budowy, modernizacji, dróg i obiektów mostowych,
    11. współdziałanie z Miejskim Zakładem Komunalnym w zakresie inwestycji drogowych
    12. współdziałanie z Miejskim Zakładem Wodociągów i Kanalizacji w zakresie inwestycji wodociągowych i kanalizacyjnych,
    13. regulacja stanu prawnego dróg gminnych i lokalnych, wydzielanie gruntów pod drogi gminne,
    14. określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne i wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego,
    15. zlecanie opracowywania programów gospodarczych, oraz prac studialnych i prognostycznych,
    16. analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich.
  2. Zamówień publicznych a w szczególności:
    1. prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem zamówień publicznych:
      1. prowadzenie rejestru zamówień oraz dokumentacji czynności związanych z
      2. postępowaniem o zamówienia publiczne,
      3. organizowanie i uczestniczenie w postępowaniu przetargowym,
      4. udzielanie zamówień publicznych
      5. zawieranie umów
    2. opracowywanie wniosków o dotacje i pożyczki - rozliczanie pozyskanych środków
  3. Planowania przestrzennego a w szczególności:
    1. związanych z prowadzeniem polityki przestrzennej Gminy
    2. przygotowywaniem materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
    3. przystąpieniem do sporządzenia i aktualizacji studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej "studium"
    4. przystąpieniem do sporządzenia i aktualizacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy zwanego dalej "planem miejscowym" oraz ze sporządzeniem projektów tych dokumentów,
    5. opiniowaniem i uzgadnianiem projektu studium i projektu planu miejscowego,
    6. uchwaleniem studium i planu miejscowego oraz dokonywaniem ich zmian,
    7. dokonywaniem analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenianiem postępu w opracowywaniu planów miejscowych i opracowaniem wieloletnich programów ich sporządzania,
    8. roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planu miejscowego w tym w przypadku zbywania nieruchomości, której wartość wzrosła w związku z ustaleniem lub zmianą planu miejscowego, oraz wysokość odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości,
    9. opiniowaniem zgodności podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego,
    10. wydawaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym oraz o znaczeniu krajowym i wojewódzkim w uzgodnieniu
    11. z marszałkiem województwa oraz stwierdzeniem ich wygaśnięcia,
    12. wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy oraz stwierdzeniem ich wygaśnięcia,
    13. wydawanie wypisów i wyrysów ze studium oraz z planu miejscowego,
    14. prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, gromadzenie materiałów z nimi związanych oraz przechowywanie ich oryginałów,
    15. prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy
    16. prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości i podziałów nieruchomości, wymiana, scalanie i podział nieruchomości, analiza i przygotowywanie postępowań i uchwał oraz wniosków do Sądu w sprawie scalania,
    17. regulacja stanu prawnego dróg gminnych i lokalnych, wydzielanie gruntów pod drogi gminne,
    18. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracją nieruchomości,
    19. współpraca z jednostkami Starostwa Powiatowego w celu wymiany i udostępniania danych z ewidencji gruntów i budynków, zasobu geodezyjno- kartograficznego,
    20. tworzenie systemu informacji terenowej (SIT), współdziałanie z innymi jednostkami w zarządzaniu kryzysowym przez udostępnianie danych