Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Referat Księgowości

Drukuj


Kierownik referatu: Władysława Czuba


Pok. nr 4
Telefon: (014) 680 77 23
Telefon: (014) 680 77 40



Do zadań Referatu Księgowości należy:
  1. przygotowywania materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
  2. udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
  3. zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Budżetu Gminy,
  4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
  5. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
  6. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  7. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  8. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  9. rozliczanie inwentaryzacji,
  10. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
  11. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  13. prowadzenie kont pozabudżetowych:
    • Fundusz Świadczeń Socjalnych
    • Gminny Fundusz Ochrony Środowiska
  14. prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży towarów i usług podlegających opodatkowaniem podatkiem VAT,
  15. prowadzenie prawnego zaangażowania wydatków budżetowych,
  16. prowadzenie ewidencji wydatków inwestycyjnych oraz kontrola prawidłowego rozliczania inwestycji zakończonych,
  17. sporządzanie list płac, kart wynagrodzeń pracowników Urzędu,
  18. prowadzenie sprawozdań z funduszu wynagrodzeń,
  19. prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej ZUS, US,
  20. przygotowanie dokumentacji dla celów rentowych i emerytalnych,
  21. wydawanie zaświadczeń o wysokości zarobków.