Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Referat Organizacyjno-Administracyjny

Drukuj

Kierownik referatu
: Michał Rolnicki

Pok. nr 3
Telefon: (014) 680 77 28



Do zadań Referatu Organizacyjno - Administracyjnego należy administracyjno - gospodarcza obsługa Urzędu a w szczególności:
  1. przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
  2. prowadzenie ewidencji korespondencji,
  3. prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń skarg, wniosków oraz innych pism wpływających do Urzędu,
  4. przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza i Sekretarza,
  5. prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
  6. nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
  7. prowadzenie archiwum zakładowego,
  8. przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych referatów,
  9. utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
  10. prowadzenie adaptacji i remontów i napraw oraz konserwacja budynku, Urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego,
  11. analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych,
  12. zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
  13. prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych,
  14. prowadzenie gospodarki drukami i formularzami
  15. prowadzenie księgi inwentarzowej,
  16. prowadzenie centralnych rejestrów kancelaryjnych przewidzianych instrukcją kancelaryjną,
  17. zapewnienie obsługi i techniczno- materialnych warunków pracy komisji wyborczych we wszystkich wyborach oraz w przeprowadzanych referendach i konsultacjach społecznych,
  18. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
  19. organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
  20. przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
  21. zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu,
  22. przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
  23. zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
  24. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
  25. ewidencja czasu pracy pracowników,
  26. kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych,
  27. okresowa analiza stanu bhp,
  28. stwierdzanie zagrożeń zawodowych,
  29. przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
  30. zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
  31. przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji dotyczących bhp,
  32. rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
  33. udział w dochodzeniach powypadkowych,
  34. współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy,
  35. udział w pracy zakładowej komisji bhp,
  36. ochrona przeciwpożarowa Urzędu,
  37. ochrona systemów i sieci informatycznej,
  38. prowadzenie spraw z zakresu promocji gminy,
  39. organizowanie współpracy Gminy z zagranicą,
  40. utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu.