Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Referat Spraw Obywatelskich

Drukuj

Kierownik referatu
: Monika Modelska


Pok. nr 9, 13
Telefon: (014) 680 77 32 - Ewidencja Ludności, Dowody Osobiste
Telefon: (014) 680 77 39 - Sprawy wojskowe i sprawy P. Poż.




Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
  1. ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość, w tym:
    1. wydawanie poświadczeń, zaświadczeń wynikających z prowadzonej dokumentacji meldunkowej,
    2. współdziałanie z "PESEL", TBD, USC. urzędami gmin, policją i wojskiem,
    3. prowadzenie rejestru wyborców,
    4. prowadzenia wszelkich spraw wynikających z ustawy o ewidencji ludności,
    5. wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
  2. postępowań cywilnych i karnych, w tym:
    1. ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
    2. przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
    3. udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i opinii o wystawieniu na licytację,
    4. przyjmowania obwieszczeń,
  3. zgromadzeń,
  4. zbiórek publicznych,
  5. przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
  6. współdziałania z organami wojskowymi,
  7. administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
  8. orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela,
  9. przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,
  10. tworzenia formacji obrony cywilnej,
  11. nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
  12. świadczeń na rzecz obrony,
  13. udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
  14. zakwaterowania sił zbrojnych,
  15. zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
  16. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
  17. opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
  18. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  19. prowadzenie spraw dotyczących wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi w tym:
    1. prowadzenie działań na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej trzeźwości
    2. opracowywanie wspólnie z gminną komisją projektu gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych