Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:
- ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość, w tym:
- wydawanie poświadczeń, zaświadczeń wynikających z prowadzonej dokumentacji meldunkowej,
- współdziałanie z "PESEL", TBD, USC. urzędami gmin, policją i wojskiem,
- prowadzenie rejestru wyborców,
- prowadzenia wszelkich spraw wynikających z ustawy o ewidencji ludności,
- wydawanie, wymiana i kasowanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- postępowań cywilnych i karnych, w tym:
- ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
- przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,
- udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji i opinii o wystawieniu na licytację,
- przyjmowania obwieszczeń,
- zgromadzeń,
- zbiórek publicznych,
- przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
- współdziałania z organami wojskowymi,
- administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
- orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela,
- przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,
- tworzenia formacji obrony cywilnej,
- nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
- świadczeń na rzecz obrony,
- udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
- zakwaterowania sił zbrojnych,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
- opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- prowadzenie spraw dotyczących wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi w tym:
- prowadzenie działań na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej trzeźwości
- opracowywanie wspólnie z gminną komisją projektu gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
|